Tuesday, March 1, 2011

Layar kenangan..

Alhamdulillah...

Hari-hari seterusnya dilalui di Kemboja dengan penuh keinsafan. Sesekali teringat ummi dan ayah di Kelantan. Sesekali teringat wajah comel adik. Sesekali teringat kepada kenangan-kenangan membeku di celahan minda. Aku beruntung. Diberikan keluarga yang memahami. Keperluan cukup. Namun, tahap syukurku masih di bawah nilai sebaiknya. Ya Allah... Aku memohon keampunanmu.

Hasrat menabur bakti akhirnya direalisasikan di bumi Kemboja. Walaupun sudah bersara dari kerusi Exco MPP UIAM, aku tidak boleh menjadikan itu sebagai alasan untuk meninggalkan segala-galanya. Berbakti tiada jalan penamatnya.
Alhamdulillah.. Di bumi Kemboja aku belajar erti kehidupan. Kesusahan hidup, mentaliti manusia, hijrah diri. Melakukan kerja-kerja kemasyarakatan dan melawat ke tempat bersejarah membuatkan aku sangat mensyukuri apa yang ada di depan mata..

Terlalu banyak yang ingin aku taip di sini, namun.....

Benar kata orang, kenangan yang bermain di minda dan hati kita sangat sukar untuk diterjemahkan dalam kata-kata.....

No comments:

Post a Comment