Wednesday, April 14, 2010

Cerita tentang jodoh..

Maaf la kalo aku masih menulis hal-hal macam ni di blog aku ini. Tapi saje je aku nak berkongsi. Ambil peluang mengisi masa.

Hmmm....
Jodoh..... macam2 bentuk dan cara ia datang.

Kadang-kadang pasangan hidup kita boleh jadi orang yang biasa bekerja dengan kita, berprogram bersama.... Last2 boleh jadi suami @ isteri kita.. Contohnya macam abang aku.

Kadang-kadang pasangan hidup kita boleh jadi orang yang belajar bersama nga kita... Tak kira la rakan sekelas ke, rakan sekuliah ke.... Dan kita tak pernah jangka pun orang tu jadi suami@ isteri kita akhirnya... Contohnya macam abang aku yg sorang lagi.

Dan kadang-kadang pasangan hidup kita boleh jadi sorang yang langsung kita tak kenal pun sebelum ni. Dan ada orang tengah yang bantu bina hubungan... Dan akhirnya orang tu jadi suami @ isteri kita.. Contohnya macam abang aku yang sooooorang lagi.

Dan bermacam-macam cara lagi jodoh tu boleh datang kepada kita. Contohnya cukup banyak di sekeliling kita. Datangnya, sama ada dengan cara yang kita jangkakan atau pun tidak. Jodoh adalah antara rahsia Allah yang agung. Yakinlah dengan ketentuan-Nya. Tapi jangan lupa berusaha dan berdoa. Jika keliru, mintalah petunjuk dari-Nya.

"Lelaki yang baik untuk perempuan yang baik.... Dan perempuan yang baik untuk lelaki yang baik.. So, jadilah seorang yang baik"


Kembara: Aku tak tahu macam mana pula dengan aku... \(^_^)/

2 comments:

  1. Jodoh itu rahsia Allah... Itulah yang terbaik buat kita...

    ReplyDelete
  2. asek2 abang je..diri sendiri cane lak?!hehe

    ReplyDelete