Friday, January 15, 2010

Motivasi Hebat Darimu......

Hensetku berdering. Kelihatan nama "ayah" tertera di skrin.
"Assalamualaikum." Ayah memulakan bicara.
"Waa'laikumussalam"
"Dah sihat? Ke demam lagi?" Ayah bertanya.
"Demam lagi. Tapi 'koho' sembuh doh sikit" aku menjawab.
"Doa banyak2 la. Biasa la ujian Allah tu. Kalau sihat tu ujian, sakit pun ujian jugak" nasihat ayah.
"Insyaallah ayah" taat seorang anak.
"Banyak keje ke loni? Biasalah belajar kan" ayah memujuk.
"Loni nak dekat pilihanraya kampus doh. Saya jadi calon." Suaraku perlahan dihujung...
"Yeke?" Ayah meminta kepastian.
"Ha'ah" perlahan je aku menjawab.
"Baguslah tu. Banyak benda boleh belajar. Kira macam latihan kepimpinan la tu" ayah memberikan ransangan dan galakan.
Hatiku berbunga. Seakan demam seperti hilang walau suara masih tidak seperti biasa. Aku termotivasi dengan kata-kata ayah.
Henset ayah bertukar ke tangan ummiku. "Hakim masuk tanding apa?" Ummi bertanya.
"Saya masuk pilihanraya kampus. Nak pilih MPP. Tapi tak tahu la. Agak berat jugak rasanya" Aku jelaskan keadaan.
"Rilek la. Ni baru nak jadi MPP. Bukan nak memerintah negara lagi. Anggap Allah yang hantar hakim untuk jadi pemimpin." ummi memujuk.
"Insyaallah ummi." aku tak tahu. Hatiku tenang sangat rasanya. Restu ayah dan ummi secara rasmi untuk berjuang dalam pilihan raya kampus ini.
Ya Allah.... Aku bersyukur kepada-Mu.
Terima kasih ayah dan ummi.
MOTIVASI HEBAT DARIMU........


1 comment: