Sunday, November 15, 2009

“GD Season 3” labuhkan tirai

Alhamdulillah… Seinfiniti kesyukuran dipanjatkan ke hadrat Allah.
Memang bersyukur sangat2, coz dengan waktu yang terbatas “Study Grup”ku (baca: GD) berjaya menamatkan topic perbincangan masing2. Pada mulanya, aku terasa agak pening memikirkan metodologi terbaik untuk menamatkan semua topic yang ditugaskan kepada setiap orang. Namun, berkat kecekalan dan komitmen dari semua member grup, kami membuktikan ia berjaya. Menghabiskan sehari suntuk (sampai ke malam kot) untuk menamatkan Pathology & Pharmacology, dan 2 hari yang diambil untuk menamatkan Nutrition & Genes dan Nutritional Status Assessment membuktikan tiada apa yang mustahil untuk dilaksanakan bila kita mempunyai keazaman, kecekalan dan komitmen yang tinggi.
Member-member GD

Pastinya, aku amat berterima kasih kepada kelima-lima ahli GDku yang berjaya memberikan persembahan terbaik mereka dalam perkongsian ilmu ini. Pastinya aku tak akan lupakan usaha yang terbaik yang ditunjukkan kalian semua. Memang aku menghargai GD yang ada ini, adanya GD ini membuatkan aku bertukar dari seorang yang sekadar suka “highlight2” notes kepada seorang yang merajinkan diri me”refer” buku bila berdepan kesukaran. Alhamdulillah.. hijrah yang baik kot. Insyaallah.

Kek penghargaan buat ahli-ahli GD yang komited

Buat semua member GD, aku amat memohon jutaan kemaafan seandainya aku ada melakukan kesilapan dan kekurangan dalam tugasan yang diberikan kepadaku. Ternyata GD musim ketiga ini membuatkan aku lebih dan sangat bangga dengan kalian semua. Kalian memang strategic dan kreatif. Berakhirnya GD musim ini tidaklah bermakna GD kita telah berakhir. Perjalanan kita masih jauh, aku berharap semoga kita akan mampu melakukan yang lebih baik pada masa akan datang. Aku akui, GD sangat bermanfaat untuk kita. Kita bukan sekadar berkongsi ilmu, tapi kita juga berkongsi strategi dan kefahaman bersama. Segala kekusutan yang kita hadapi dalam “revision” sendirian, pasti kita akan bawa ke sini dan leraikan kekusutan itu bersama. Sesunguhnya, jerih payah yang kita alami ini akan terbalas dengan kejayaan dan kebaikan suatu masa nanti. Insyaallah.
Firman Allah : “Maka sesungguhnya bersama kesulitan adanya kemudahan” (Al Insyirah:5).

“Member2 GD yang sporting”

Ku doakan semoga kita semua akan mendapat kejayaan dalam apa jua urusan yang kita lakukan. Semoga mendapat apa yang terbaik untuk Final Exam nanti. Paling penting, semoga kehidupan kita semua mendapat keberkatan dan keredhaanNya. Nanti sem depan kita jumpa lagi ye…….

7 comments:

  1. Terharu pulak...
    insyaAllah, kita akan teruskan GD ni.nti2 kalo da grad blh wat alumni ^_^
    Maaf jugak dari kami, smoga kita semua dapat kejayaan dunia akhirat~

    ReplyDelete
  2. hehe..sy pn terharu~
    sem dpn sape nk amek alih tmpat cikgu disiplin?
    ckgu dsiplin da tak bdisiplin sjk kblkgn ni..asek dtg lmbt je..ni ZZ pnye psal la ni.. :P
    ngeee~

    p/s:sy tpikir method baru utk gd kita sem dpn.. ^_~

    ReplyDelete
  3. Bagus2... Kreatif2.. Mana tahu MAR ada idea utk method yang lebih efisien....(^_^)

    Saya harap cikgu disiplin sem depan pun sister lagi la ye.... :)

    ReplyDelete
  4. ekeles, sorang je pun bro, konfem2 la yg bro tu x yah jd cikgu disiplin
    hehe

    ape kate, sy cadangkan...

    sem depan, 'dhia' lagi jadi cikgu disiplin..

    sape x setuju?
    hehehe

    ReplyDelete
  5. amboi dhia..sedap ckp org yg jd penyebab eh..hehe
    tp rasa nya if bro yg sorg ni jd cikgu disiplin ok gak kn..anyway,sy stuju je ssiapa jd pun..asalkn selain ZZ..;)

    ReplyDelete