Monday, August 10, 2009

Terus Semagat!!!

Semalam aku sempat call ummiku. Dah lama rasanya tak bercakap dengan ummi tersayang. "Semua kat umah sihat x?" aku bertanya ummiku.
"Alhamdulillah?" Ummi menjawab.
"Hakim gano? Sihat x?" Ummi pula bertanya.
"Alhamdulillah ummi.. Sihat n cergas lagi.." Konfiden je aku menjawab.
"Tapi ramai yang demam kat sini.. 4 fakulti cuti, fakulti akim x cuti.. Siap ada kelas sabtu lagi" Aku menambah.
"Solat hajat banyak2... Insyaallah mintak lindung dari segala penyakit" Nasihat ummi.
"Insyaallah.. Ummi doa kat hakim sokmo deh. Mintak dipermudahkan segala urusan dan perkara" Aku meminta restu dari ummi.
"Insyaallah.. Ummi selalu doa kat anak2"...
Aku berbual agak lama dengan ummiku. Dari hal cerita H1N1 hinggalah ke cerita-cerita lain. Ummi memberitahuku, Along sambut 1 Ramadhan kat rumah sebab dia raya kat KL masa raya pertama nanti. Tahun lepas, Along dah raya kat Kelantan dulu. Kira kali ni giliran kakak iparku la.. Hehehe.. Biasalah.. Dah jadi resam bila beristeri orang berlainan negeri. Kena la saling bertolak ansur. Aku pulak, mungkin x sempat nak sambut 1 Ramadhan dengan keluargaku (sebab aku ada kelas pada hari tersebut). Nampaknya aku kena tunggu untuk pulang berhari raya la pulak. Xpe, tiket sudah dibeli. Tiket nak datang balik pun dah ada. Tunggu masa je. Ish..x sabarnya. Tapi bukan x sabar nak raya, aku sebenarnya tak sabar nak balik umah. Rindu kat family... Hehehehe... Chop!!! excited nak balik pun, jangan lupa..... Study tetap kena jaga... Lupakan benda2 lain dulu.. Fokus tetap fokus. Ayoh!! Terus semangat!!!

No comments:

Post a Comment