Friday, May 7, 2010

Meeting with SRC Allied Health Science USM (ni bukan report ye)

Alhamdulillah....
Perbincangan dan perkongsian dengan MPP Sains Kesihatan dan Persatuan Pelajar Sains Kesihatan USM telah selesai. Perkongsian yang cukup bermakna. Mengutip pengalaman dari warga universiti yang diberi taraf Universiti Apex ini memang memberikan beribu manfat. Perkongsian idea dari sudut akademik dan hal ehwal mahasiswa memberikan aku sedikit input. Mungkin belum ada peluang untuk menulis report perjumpaan dan perkongsian itu. Aku sekadar mencatat catatan ringkas dulu buat sementara. Buat masa ini, biarlah aku mencari sekelumit kekuatan untuk mencari ruang dan peluang melaksanakan amanah yang diberi. Dan aku sedang berusaha dalam menyediakan kajian secara fakta dan angka berkenaan konstituensi AHS ini yang akan dibawa ke pihak pentadbiran KAHS dan barisan pimpinan HEALS. Aku tidak akan mempedulikan suara-suara yang memberikan kritikan negatif dari luar. Biarlah mereka hendak berkata apa pun. Aku optimis (meminjam perkataan seorang teman) dengan apa yang dirangkakan ini. Cuma bagi aku, tak dapat buat semua jangan tinggal semua. Terima kasih buat Hamizah (MPP USM) dan pimpinan PPSK USM yang telah bersedia menyambut salam kerjasama ini. Dan terima kasih pimpinan HEALS-IIUM yang telah mengirim cadangan dan idea buatku ini. Laporan meeting bakal menyusul....

"Let's Work Together"

Mohd Hakim B Zakaria
Allied Health Science Constituency

No comments:

Post a Comment