Sunday, February 22, 2009

PEREMPUAN PERLU JUAL MAHAL…….

Mengikuti ‘lecture’ Dr Nik memang best. Mana taknya, banyak benda yang diberitahunya berkaitan dengan kehidupan seharian.

“Perempuan perlu jual mahal…..”

Begitulah kata-kata beliau yang menarik minat aku.. Bila fikir, kenapa kena jual mahal??? Bukan ke laki lagi sikit sekarang ni... Tambah2 kat UIA ni... Or lebih spesifik lagi KULLIYYAH aku ini... mana taknya, batch aku 16 je laki....

Tapi sambungan ayat2 seterusnya dari beliau menarik minat aku..

Beliau memberikan analogi yang cukup baik...

”Seorang laki (baca jantan) mungkin mengatakan kenapa perlu membeli buku baru, sedangkan buku itu boleh dipinjam, kemudian dipulangkan dan pinjam pulak buku yang lain.....:”

Aku berfikir lagi..

”Wah, analogi yang hebat”

Aku bersetuju dengan pendapat Dr.

Perempuan perlu jual mahal... Tapi ada cara-caranya...

Contoh dalam 1 keadaan:

Seorang laki meluahkan hasrat kpd seorang perempuan. Apa yang perlu perempuan tu buat????

Cuba perempuan tu tanya laki tu balik. Boleh tak lelaki tu jumpa mak ayah dia dan mintak keizinan untuk mengikat perempuan ini..... Kalau lelaki tu berani dan bersedia jumpa mak ayah perempuan tu... Insyaallah, lelaki tu lelaki yang betul2 bersedia untuk menggalas tanggungjawab yang mendatang....

Tetapi kalau lelaki tu takut dan nampak cam nak main2 je.... Malas la nak cakap,korang fikir sendiri jawapannya......

Tapi yang ni untuk kes kalo lelaki minat kat perempuan la....

KALAU KES PEREMPUAN PULAK YANG MINAT KAT LELAKI....,

AKU TAK TAHU CAMNE CARANYA.........

PANDAI2 LA CARI JAWAPANNYA......

No comments:

Post a Comment